Direktlänk till inlägg 30 juli 2011

Svältkatastrof är inget nytt.

Av creepit - 30 juli 2011 00:37

Alla pratar om svältande barn och familjer i Afrika. Jag undrar så här; vad tror ni är orsaken till att maten inte räcker till?

KAN det vara så att människorna i u-länder har överbefolkat sitt eget land en aning?
KAN det vara så att om vuxna (könsmogna) inte skapade fler munnar än de kunde mätta, så skulle maten räcka till?

Så länge vi skickar pengar och mat till dem så kommer ljuset aldrig gå upp för dem. De kommer fortsätta göra barn, cirkeln kommer aldrig att ta slut!


Varför satsar vi inte i stället på att göra nåt som faktiskt ger resultat. Varför inte sexualundervisning, preventivmedel och kastrering?
Kastrering då enbart av de män som inte kan hålla den i byxorna och som har en skev syn på mänskliga rättigheter. Så antagligen typ alla.


Har ni tänkt på att i djurvärlden, i naturen, finns inte svält.

Mänskligheten med sitt höga IQ och allmänkunskap svälter och utrotar sig själv och alla andra. Det är så fascinerande hur en så otroligt korkad djurart kan få för sig att den styr världen.
Mössen och myrorna skrattar åt oss. 

 
 
Ingen bild

E

2 augusti 2011 01:39

Jag läste något vettigt som en klok person sagt. Minns inte den fina formuleringen men den gick ut på: Att fattigdom inte beror på att maten inte räcker åt alla utan på att vissa använder långt mer än de behöver. Alltså, i de där länderna där alla dessa svältande människor finns, där finns egentligen pengar så det skulle räcka till mat åt alla, men de styrande fördelar inte det hela "riktigt rätt". Bl.a läggs enorma pengar på krigsutrustning.

creepit

2 augusti 2011 13:03

Ja det är klart att de styrande har en hand med i det hela. Det kommer man ju aldrig undan. Men då får man ju hjälpa dem som lever i landet, genom att se till att de inte skapar fler munnar än de kan mätta!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av creepit - 12 januari 2012 20:22

Haha. Folk säger "jag är så sjuuukt jäla dålig på att blogga nu asså!" när det har gått mer än tolv timmar sedan deras senaste blogginlägg. Sist jag skrev nåt var den 14e december och dessförinnan var det i oktober! DET är dåligt bloggande.   N...

Av creepit - 14 december 2011 21:56


På förekommen anledning måste jag ju bara lägga ut en bild på mina marsipanfigurer från förra året. Och ja, det är grisrumpor. Och en ask spindelägg..?   ...

Av creepit - 25 oktober 2011 23:11

Dagen har nått sitt slut och kvar sitter jag med en enda liten fundering. Eller okej - jag har hundra funderingar, men det här får bli den det blir.HUuuuuuur kan folk tycka om choklad med apelsinsmak!? Det är så äckligt. Faktiskt _äckligt_. Romerska ...

Av creepit - 25 oktober 2011 00:05

Men inga ord formas i huvudet.   Jag blir tammefan tokig på folk. Alltså varför försöker folk vrida på allt så det till slut bara blir löjligt, i stället för att bara erkänna att man sagt/agerat fel eller olämpligt? Varför är ärligheten så svår...

Av creepit - 24 oktober 2011 00:16

Aldrig, aldrig, aldrig någonsin kommer jag att stå vid sidan utan att säga nåt och låta människor i min närhet bli utnyttjade eller sårade. Det går inte att komma undan. Jag låter det inte sippra ut i sanden och försvinna. ...

Presentation

Min blogg är av mig, för mig och för några andra. En del av bloggen är till och med för allmän beskådan. Eftersom ingen utomstående har något intresse av mitt privatliv så tänker jag hålla det just privat.

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards